7. FRANKOFONO FILMU FESTIVĀLS

Populārais un nozīmīgais kino festivāls, kas noris Frankofonijas mēneša ietvaros, piedāvā skaitītajiem ceļot kopā ar franču valodu, lai novērtētu frankofonā kino bagātību un daudzveidību.

Programmā filmas visām gaumēm un visiem vecumiem: kino stāsti par cerību un iecietību “Cilvēku dziesma” (Beļģija) un “Kāzas Besarābijā” (Moldova), divas politiskas komēdijas “Orsē krastmala” (Francija) un “Mana prakse Kanādā” (Kanāda), šedevrs, kas tapis adaptējot uz ekrāna slaveno Čehova lugu “Ķiršu dārzs” (Grieķija), vai augstākā līmeņa profesionāļu deja kinolentē “Parīzes opera” (Šveice) un sinhronā peldēšana filmā “Perfektās” (Kanāda). Jaunāka vecuma skatītājiem būs iespēja noskatīties Šveices animācijas kino brīnumu “Mana dzīve kā Cukīni” kā arī franču filmu par pusaudzes dzīves peripetijām “Tamāra”.

 

“Kāzas Besarābijā” Nap Toader (1h32)

08.03. plkst. 18.00. – Moldova

Jauns diriģents no Bukarestes un pianiste no Kišiņevas nesen apprecējās Rumānijā. Abi ir spiesti rīkot kāzas, šoreiz Besarābijā, lai savāktu avansa naudu par dzīvokli, pateicoties līgavas radinieku dāvanai. Otrās kāzas kļūst par laulāto jauniešu radinieku sacensībām, un situācija ir saspringta, ņemot vērā papildus atšķirības tradīcijās šādos gadījumos. Lai gan sarunās par rituāliem slēpjas vardarbība, kas viņiem ir sveša, ar vēsturiskām un politiskām saknēm, līgavainis un līgava tiek iesaistīti šī lepnuma cīņā. Galu galā triumfē mīlestība.

 

Orsē krastmala” Bertrāns Tavernjē (1h53)

09.03. plkst. 17.00. – Francija

Aleksandrs Taijārs no Vormsas, slaida auguma, iznesīgs vīrietis, ir elegances iemiesojums, kurš patīk sievietēm. Turklāt viņš ir Francijas – Apgaismības valsts – Ārlietu ministrs. Jaunais Arturs Vlamenks, kurš tikko kā beidzis Francijas Nacionālo Administrācijas skolu, ir pieņemts darbā Ārlietu ministrijā amatā, kurš atbild par “vārdu krājuma pielietošanu” (šo ministriju ierasts saukt par Orsē krastmalu tās atrašanās dēļ). Patiesībā viņa uzdevums ir sacerēt ministra runas. Turklāt viņam ir jāprot ar smalkjūtību iejusties “ princim” pietuvināto personu lokā. Vlamenkam nākas izcīnīt savu vietu ministra kabineta vadītaja un padomnieku, kas apgrozās Quai d’Orsay, vidū. Šajā adresē stress, ambīcijas un zemiski triecieni nav retums…

 

“Mana prakse Kanādā ” Filips Falardo (1h48)

10.03. plkst. 19.00 – Kanāda

Stīvs Gibors ir deputāts, kura rokās pēkšņi ir izšķirošā balss par to, vai Kanādai jāiesaistās karā. Premjerministrs mēģina Giboru pārliecināt balsot par labu karam, solot ministra portfeli savā administrācijā. Taču, ignorējot personiskās intereses, Gibors nolemj uzklausīt ideālu vadīto praktikantu no Haiti un dodas apceļot savu vēlēšanu apgabalu, lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli.

 

“Mana dzīve kā Cukīni” Klods Barass (1h06)

10.03. plkst. 15.00 – Šveice (jauniešu seanss)

Cukīni ir mazs drosmīgs zēns, kuram ar bailēm nav nekā kopīga. Kad nomirst viņa māte, Cukīni sajūtas pasaulē pavisam viens. Taču tas mainās brīdī, kad viņš bērnunamā iepazīstas ar Simonu, Ahmedu, Alisi un Beatrisi, un katram no viņiem ir sava pagātne – lielākoties skumja. Un tad vēl tur ir tā meitene, Kamila. Ir tik daudz ko atklāt 10 gadu vecumā. Piemēram, kā tas ir – pirmoreiz iemīlēties.

 

TamaraAleksandrs Kastaņeti (1h43)

10.03. plkst. 17.00 – Francija

Piecpadsmit gadus vecā Tamāra, kompleksu mākta par savām apaļajām ķermeņa aprisēm, uzsākot gaitas vidusskolā, nolemj atbrīvoties no iesaukas “resnā”. Lai citiem lieki nebūtu jākulsta mēles, viņa sader ar savu labāko draudzeni, ka dosies uz randiņu ar pirmo, kurš ienāks pa klases durvīm. Kā par nelaimi, tas izrādās skaistākais skolas puisis Djēgo. Tamāras iespējas uzvarēt derības samazinās … Skolas puišu nekaunīgie izlēcieni, mātes gādīgās rūpēs, jaunākās māsas ieteikumiem flirtēšanā… Par spīti visam, Tamāru sagaida neaizmirstams gads!

 

Ķiršu dārzsMihails Kakojanis (2h21) 

10.03. plkst. 19.00 – Grieķija

1900. gads, Parīze. Ļubovas Raņevskas meita Aņa ierodas Parīzē, lai aizvestu māti – trauslu un pavedinošu sievieti – atpakaļ uz ģimenes muižu Krievijā. Pirms pieciem gadiem, kad noslīka Ļubas dēls, viņa pameta ģimenes muižu ar brīnišķīgu ķiršu dārzu un kopā ar mīļāko devās uz Parīzi, kur, iztērējis visu viņas naudu, mīļākais Ļubu pameta. Aņai un Ļubai atgriežoties mājās, ķiršu dārzs ir pilnos ziedos, bet ģimenes finanses strauji rūk un tai ir jāsaskaras ar jauniem pārbaudījumiem.

Résultat de recherche d'images pour "la cerisaie film"

 

Parīzes opera Žans- Stefans Brons (1h50)

11.03. plkst. 16.00 – Šveice (dokumentālā filma)

Gada garumā režisors Stefans Brons filmēja Parīzes operas mūziķu, dejotāju, tehnisko darbinieku un arī administrācijas bieži vien drudžaino ikdienu. Parādīti tiek gan klasiski baleta uzvedumi (Bajadēra), gan grandiozas operas (Mozus un Ārons), bet arī orķestra mēģinājumi Filipa vadībā, jaunie poēzijas talanti, tostarp krievu baritons Mihails Timošenko, bērni, kas spēlē Bēthovena septīto, solistu plejāde (Terfels, Peretjatko) un iespējamā savstarpējā spriedze.

 

“Perfektās” Žeremī Battaglia (1h16)

11.03. plkst. 18.00. – Kanāda

Klaudija, Marija Lū un visa pārējā Kanādas sinhronās peldēšanas komanda gatavojas 2016.gada Rio olimpisko spēļu kvalifikācijai. Šī bieži vien nievātā sporta disciplīna ir sarežģīta un prasa pacietību treniņos. Aiz spozmes un smaidiem slēpjas sports, kurā mijas skaistuma kults un brīžiem pat neaptveramas prasības pret sportistēm.

 

“Cilvēku dziesma” (1h35) 

11.03. plkst. 20.00. – Beļģijā

Viņus sauc par Moktars, Nažats, Žozefs, Žernazs, Diraīds, Haiders, Kaders, Esma … Viņi ir aizbēguši no Sīrijas, Irākas, Irānas, Kongo, Marokas, Nigērijas … Kopā viņi nolemj apmesties baznīcā. Viņi riskē ar savu dzīvību, lai izcīnītu uzturēšanās atļaujas. Atlikušo dienu skaits strauji sarūk, sākas cīņa par izdzīvošanu. Kaderam ir uzticēts aizstāvēt viņu visu intereses, bet viņš kaut ko slēpj. Esma rūpējas par visas šīs kopienas ikdienas dzīvi, cik nu tas ir viņas spēkos. Nespēks palielinās, spriedze pieaug, bet viņu savstarpējās saites tikai kļūst stiprākas. Starp brālību un nodevību kopiena tiek pakļauta dažādām grūtībām. Viņi visiem spēkiem mēģina tās pārvarēt.