Fokusā Mia Hansena-Lēve

Atzīmējot Starptautisko sieviešu dienu šī gada 8. martā, Francijas institūts Latvijā no 22.februāra straumēšanas režīmā piedāvā četru filmu ciklu “Kino sieviešu dzimtē”. Tās uzņēmušas talantīgas franču kinorežisores. To vidū ir Mia Hansena-Lēve ar savu pirmo pilnmetrāžas filmu “Viss ir piedots”, kurā režisore pieskaras šķiršanās tēmai, stāstot par pāri, kuru attiecības pārtrūkst, zaudētu un atgūtu vecāku pieredzi.

Mias Hansenas-Lēves pirmā iepazīšanas ar kino, kas ir, kā viņa saka, viņas vienīgais laimes avots, notika pateicoties viņas kā aktrises karjeras aizsākumiem 90. gadu beigās un 2000. gadu sākumā, kad viņa filmējas divās režisora Olivjē Asaijasa filmās. Mia ātri vien aktrises karjeru atstāj novārtā, lai kļūtu par kinokritiķi prestižā žurnāla “Cahiers du cinéma” redakcijā. Taču viņu vilina filmu režija, un tāpēc 26 gadu vecumā 2004. gadā viņa uzņem savu pirmo īsfilmu, bet 2007. gadā pirmo vērienīgo pilnmetrāžas filmu “Viss ir piedots”. Par šo darbu Mia Hansena-Lēve saņem Louis-Delluc balvu par labāko debiju filmu režijā.

Pēc tam seko filma “Manu bērnu tēvs” (2009), kas iegūst Kannu kinofestivāla atzinību, “Jaunības mīlestība” (2010), “Ēdene” (2014). 2016. gadā M. Hansenas-Lēves filma “Nākotne”, kurā galvenā lomu spēlē Izabella Ipēra, stāsta par filozofijas skolotāju, kura pēc šķiršanās mēģina uzsākt jaunu dzīvi. Šī filma saņem Berlīnes starptautiskā kinofestivāla balvu “Sudraba lācis” par labāko režiju. Pēc tam 2018. gadā top filma “Maija”, kurai pamatā ir reāls stāsts par Indijā nogalinātu reportieri.

Mias Hansenas-Lēves filmās vairākkārt atkārtojas vieni un tie paši motīvi. Ģimenes vēsture - daudzas Mias filmas tapušas, iedvesmojoties no pašas vai tuvinieku dzīvesstāstiem: filma “Jaunības mīlestība” stāsta par viņas pašas jaunības mīlestības sāpēm, “Ēdene” par viņas brāli, talantīgu jaunā French Touch stila dīdžeju, bet savukārt filma “Nākotne” par pašas piedzīvoto vecāku šķiršanos. Mias filmas ir par jaunību un dzīvi, kura paiet, zudušām atmiņām, grūtībām sevi pārveidot un nepieciešamību atdzimt.

Savas pēdējās filmas, pārsteidzošās melodrāmas “Bergmana sala”, kurai drīzumā jāparādās uz Francijas un citu valstu ekrāniem, darbību režisore, kas sevi dēvē par režisori-pētnieci, pārcēlusi uz pavisam citu vidi. Tā tapis stāsts par scenāristu pāri, kuri, meklējot vietu rakstīšanai, nolemj vasaru pavadīt Fores salā Zviedrijā, kur kādreiz dzīvojis Ingmars Bergmans. Strādājot pie saviem scenārijiem un iepazīstoties ar salas savvaļas ainavām, robeža starp izdomu un realitāti izplūst.

Ja vēlaties iepazīties ar Mias Hansenas-Lēves filmām, aicinam apmeklēt institūta mediatēku, lai paņemtu uz mājām kādu no viņas pirmajām filmām.

Drāma “Viss ir piedots” no 22.februāra līdz 8.martam pieejama straumēšanas režīmā platformā "IF cinéma à la carte".

Komentāri

Your email address will not be published. Required fields are marked *