2023. gadā uzsāktā dialoga cikla par mākslīgo intelektu ietvaros Francijas Institūts Latvijā sadarbībā ar Latvijas Universitāti un Latvijas Izglītības un zinātnes ministriju 2024. gada 10. decembrī organizē diskusiju par tēmu “Mākslīgais intelekts izglītībā – Francijas un Latvijas dialogs”.
Mākslīgais intelekts pārveido izglītību, no jauna definējot skolotāju un skolēnu lomas. Tas piedāvā iespējas, piemēram, prognozējošu analīzi un satura veidošanu, bet rada arī izaicinājumus, jo īpaši attiecībā uz skolotāju apmācību ar nepieciešamajām prasmēm. Reaģējot uz to, UNESCO ir izstrādājusi Mākslīgā intelekta kompetenču sistēmu skolotājiem, kurā noteiktas 15 galvenās kompetences, kas iedalītas piecās dimensijās (ētika, pedagoģija, pamati u. c.) un trīs līmeņos (apgūt, padziļināt, radīt). Šīs sistēmas mērķis ir nodrošināt ētisku un efektīvu mākslīgā intelekta integrāciju, lai uzlabotu mācīšanos un profesionālo attīstību.
Šis dialogs sniegs Francijas un Latvijas ekspertiem iespēju diskutēt par šo tēmu un veicināt tās turpmāku attīstību.
PROGRAMMA
PIETEIKŠANĀS
Ieeja bezmaksas. Diskusija notiek franču un latviešu valodā, tiek nodrošināts sinhronais tulkojums.